سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار گفت: تنگناهای مالی از جمله مشکلات هنرمندان رودبار است و با توجه به آن، هنرمندان رودبار آثار هنری ارزشمندی را خلق کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، غلامرضا دولتی پیش از ظهر امروز در جلسه فرهنگ و هنر این شهرستان، اظهار داشت: رودبار به لحاظ دارا بودن استعدادهای فرهنگی جزو شهرستان‌های ممتاز گیلان است. برای شکوفایی و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل با مشکلات و کوتاهی‌های مواجه هستیم.
این مسئول، مهاجر خیز بودن رودبار را یکی از دلایل عدم شکوفایی استعدادهای فرهنگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان بومی از رودبار مهاجرت کرده و در شهرستان‌های همجوار زندگی می‌کنند.
وی، پراکندگی شهرستان، وجود تنگناهای مدیریتی، مالی، اجرایی و اداری فرهنگ ارشاد اسلامی رودبار در سال‌های گذشته را مهم‌ترین دلیل برای ایجاد فاصله برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان شهرستان دانست.
دولتی، ترغیب هنرمندان برای خلق آثار هنری را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: برای جبران فاصله ایجاد شده در شکوفایی استعدادهای هنرمندان، درصدد هستیم تا با شناسایی هنرمندان زمینه را برای شکوفایی استعدادها فراهم کنیم.
وی، تنگناهای مالی را یکی دیگر از مشکلات هنرمندان عنوان کرد و بیان داشت: هنرمندان رودبار با وجود این مشکلات، آثار هنری ارزشمندی را خلق کرده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار، ثبت و خلق آثار هنری در حوزه‌های خوشنویسی و نمایشی، موسیقی، تجسمی و... را بیانگر استعدادهای هنری شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرستان هنرمندانی فعال، متعهد، متعهد و عالم هستند.
وی، بهره‌گیری از استعدادهای هنرمندان شهرستان را در معرفی و تحولی عظیم در فرهنگ و هنر شهرستان موثر دانست.
دولتی، به برگزاری نمایش مذهبی هنرمندان شهرستان اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌های مذهبی با عمیق‌ترین لایه‌های معرفتی مردم پیوند برقرار می‌کند.
وی، رودبار را دارای مردمانی مذهبی و متعهد معرفی کرد و اذعان داشت: مردم رودبار با برنامه‌های مذهبی انس می‌گیرند باید هنر را فرصتی برای فرهنگ سازی جامعه تعریف کنیم.
این مسئول، با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری نمایش‌ها در روستاها کشف استعدادهای هنرمندان است، تصریح کرد: کاروان اجرای نمایش در مناطق روستایی پیام‌آور هنر به نقاط مختلف شهرستان است.
وی با اشاره به برگزاری نماش مذهبی نوگلان پرپر شده «روایت شهادت دو طفلان مسلم(ع)» اذعان داشت: شهادت دو طفلان مسلم رسوا شدن حکومت ابن زیاد را به همراه داشت و این برنامه با هنرمندی هنرمندان شهرستان در ایام عزای اهل بیت (ع) در 12 مکان از مناطق مختلف شهرستان برگزار شد.
دولتی، اجرای نمایش دو طفلان مسلم در روستاها و اماکن مذهبی رودبار را با استقبال مردمی عنوان کرد و یادآور شد: مردم مناطق مختلف با این نمایش ارتباط برقرار می‌کردند و گاهی همراه اجرای نمایش اشعار مربوط به دو طفلان را زیر لب زمزمه می‌کردند.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی اهداف دراز مدتی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: آثار امورات هنری با گذشت و مرور زمان هویدا می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار، هماهنگی مسئولان محلی و شهرستانی را در اجرای این نمایش مهم ارزیابی کرد و افزود: فرماندار، بخشداران، مسئولان بخش‌ها و شهرهای حوزه‌های بسیج در این راستا همکاری مضاعفی داشتند.

وی، برگزاری 5 محفل شعر عاشورایی همزمان با ایام عزای اهل بیت (ع) را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد.

مجتبی عسکری خبرنگار فارس گیلان

منبع:http://mojtabapress.blogfa.com/post-149.aspx

 


[ چهارشنبه 90/11/5 ] [ 10:32 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 171
کل بازدیدها: 2167917