سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 هیئت وزیران مصوبه‌ای ویژه در خصوص شرایط استفاده از بیمه بیکاری برای 104 نفر از کارگران این معدن به تصویب رسانده است.

13004

به گزارش زیتون خبر به نقل از ایلنا، پیش از این، در جلسه روز 26 مهر ماه در مورد بررسی وضعیت بازنشستگی کارگران معدن زغال سنگ سنگرود، تصمیم گرفته شد حداکثر تا پایان سال 93، 88 کارگر مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته می‌شوند و همچنین 104 کارگر مشمول بازنشستگی تا پایان سال 94 و 95 به همراه 134 کارگری که تا پایان سال 98 به مرور شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند برای تکمیل سوابق بیمه‌ای خود به یکی از واحد‌های زیر مجموعه شرکت ایمیدرو انتقال پیدا کنند. مصوبه اخیر در مورد 104 کارگری است که قرار است برای تکمیل سوابق بیمه‌ای خود بعد از پایان دوره مقرری بگیری ایام بیکاری تا پایان سال 94 و 95 بازنشسته شوند.

بر اساس این گزارش، هیات وزیران در تاریخ 28 آبان ماه به پیشنهاد وزارت خانه‌های کار و صنعت مصوبه‌ای را مختص کارگران معدن سنگرود که تا پایان 94 و 95 بازنشسته می‌شوند به ثبت رسانده و قرار است این مصوبه به زودی برای کارگران مشمول این واحد معدنی اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، به موجب تصویب نامه هیات وزیران که به استناد اصل یکصد و و سی هشتم قانون اساسی تنظیم شده است، کارگران شاغل معدن زغال سنگ سنگرود که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری‌اند می‌توانند بعد از اتمام دوره دریافت مقرری با محاسبه ایام بیکاری با قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند.

طبق بند یک این مصوبه ایام بیکاری این تعداد کارگر مشمول دریافت مقرری در سوابق بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان آور آنان محاسبه می‌شود و بار مالی آن و محاسبات بیمه‌ای ناشی از بازنشستگی پیش از موعد توسط سازمان تامین اجتماعی محاسبه و واریز آن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پس از تصویب رکن‌های ذیربط نسبت به بازنشستگی کارگران حائز شرایط انجام می‌شود.

این منبع خبری ادامه داد: طبق بند 2 مبنای محاسبه بازنشستگی کارگران شاغل در معدن سنگرود پس از اتمام دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری، آخرین دستمزد طبق لیست ارسالی زمان اشتعال قبل از بیکاری خواهد بود.

به گفته کارگران معدن سنگرود، همچنین در بند سوم این مصوبه تاکید شده است کارفرما مکلف است پس از احراز شرایط بازنشستگی، مبالغ مندرج استفساریه جزء‌های (2) و (3) بند (ب) تبصره (2) الحاقی ماده (76) قانون تامین اجتماعی (مشاغل سخت وزیان آور) – مصوب سال 80 را به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

کارگران معدن سنگرد با یادآوری اینکه طبق تصمیم اتخاذ شده از سوی هیات وزیران قراراست به زودی لیستی از کارگران مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودبار ارسال شود در ادامه افزودند: کارگران معدن سنگرود با اجرای مصوبات اینچنینی مخالفتی ندارند اما آنچه آنان قبل از اجرای این مصوبه از دولت می‌خواهند تضمین است.

این گروه از کارگران در ادامه با بیان اینکه ما قبل از عملی شدن این مصوبه از دولت می‌خواهیم تفاهم نامه‌ای را که کارگران پیشنهاد می‌دهند امضاء کنند، تصریح کردند: سازمان تامین اجتماعی با امضاء این تفاهم نامه باید طبق تصویب نامه هیات وزیران متعهد به قبول ایام مقرری بگیری دوران بیکاری کارگران معدن سنگرود با ضریب مشاغل سخت وزیان آور باشد.

همچنین سازمان ایمیدرو نیز بر اساس همین تفاهم نامه باید تعهد بدهد سهم 4 درصدی خود را به عنوان کارفرما سریعا حین بازنشستگی کارگران مشمول بیمه بیکاری به تامین اجتماعی بپردازد. در غیر اینصورت کارگران از قبول مصوبه هیات وزیران خوداری کرده و مخالف اجرایی شدن آن می‌شوند.


[ یکشنبه 93/9/16 ] [ 1:25 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 94
بازدید دیروز: 257
کل بازدیدها: 2167731