سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

خبر به نقل از خبر گزاری فارس 89/05/28 - 15:36شماره:8905280622

بخشدار خورگام خبر داد:

راه‌اندازی پارک طبیعت‌گردی در خورگام رودبار

خبرگزاری فارس: بخشدار خورگام رودبار از راه‌اندازی پارک طبیعت‌گردی در این منطقه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمدرضا لطفی ظهر امروز در جلسه بخشداری خورگام اظهار داشت: با توجه به محرومیت بخش، زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه، سهولت دسترسی از طریق جاده اصلی رستم‌آباد بره‌سر راه‌اندازی این پارک یکی از نیازهای اساسی بخش به شمار می‌رود.
به گفته وی این پارک در دریاچه بین روستای چهارمحل با دارا بودن سه هزار نفر جمعیت و شهر بره‌سر با دو هزار نفر جمعیت راه‌اندازی می‌شود.
لطفی با اهمیت خواندن ایجاد پارک مذکور بیان داشت: راه‌اندازی پارک طبیعت به عنوان یک فرصت اکوتوریسم در منطقه تلقی می‌شود.
وی وجود اداره‌های مرکز بخش خورگام مانند فرماندهی انتظامی، اداره توزیع برق و پایگاه حفاظت میراث فرهنگی و پمپ‌بنزین را از محاسن این طرح برشمرد.
بخشدار خورگام با بیان اینکه اجرای این طرح برای اهالی منطقه اشتغالزایی به همراه دارد، گفت: فاصله طولانی بخش تا مرکز شهرستان و عدم دارا بودن منابع اشتغالزایی سبب شده تا معضل بیکاری در سطح بخش به وضوح دیده شود اما راه‌اندازی پارک طبیعت تا حد مطلوبی در اشتغال مردم منطقه موثر خواهد بود.
به گفته لطفی ایجاد اشتغال طرح پارک طبیعت جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا به شهر را به دنبال دارد.
وی ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی ساکنان منطقه، جذب گردشگر و آشنایی گردشگران با فرهنگ بومی منطقه را از دیگر اهداف این پارک برشمرد.
لطفی با بیان اینکه به دلیل عدم وجود آب کشاورزی سبب شده تا بسیاری از اراضی بدون استفاده رها شوند، تصریح کرد: با ساماندهی این دریاچه و احداث دریچه برای خروجی، آب کشاورزی مزارع و باغ‌های پایین‌دست دریاچه تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: ساماندهی این طرح افزایش بهره‌وری کشاورزی با استفاده بهینه از منابع آب و خاک را در پی دارد.
بخشدار خورگام برگزاری مسابقات ماهیگیری و قایقرانی در دریاچه و عرضه مستقیم محصولات باغی و کشاورزی را از دیگر اهداف اجرای طرح پارک طبیعت عنوان کرد.
وی با اشاره به مشکلات بخش در زمینه توریسم افزود: با توجه به دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، ولی عدم اطلاع‌رسانی و شناساندن جاذبه‌های گردشگری به میهمانان موجب شده تا استقبال کمتری از منطقه خورگام صورت گیرد.
لطفی همچنین عدم دارا بودن امکانات رفاهی برای ماندگاری مسافران را سبب بی‌رغبتی گردشگران در منطقه خورگان عنوان کرد.
وی ادامه داد: برای اجرایی کردن طرح پارک طبیعت نیز جلسات متعددی با شوراهای اسلامی روستای چهارمحل و شهر بره‌سر و نیز اداره‌های منابع طبیعی، میراث فرهنگی جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.
لطفی در ادامه از اهالی روستای چهارمحل و بره‌سر خواست تا با همکاری برای اجرایی شدن این طرح زمینه را برای رشد و تعالی منطقه فراهم آورند.
وی ساماندهی حریم هشت متری دریاچه، احداث جاده دسترسی، نصب و راه‌اندازی جایگاه اسکان مسافران را در معرفی و مطرح شدن منطقه خورگام به یکی از نقاط منحصر به‌فرد گردشگری شهرستان رودبار و استان گیلان تاثیرگذار دانست.
انتهای پیام/ج10/

 


[ یکشنبه 89/11/3 ] [ 12:2 صبح ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 199
بازدید دیروز: 171
کل بازدیدها: 2168008