سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 روایت یک روحانی که بعد از منبر چوپانی می کند ( به نقل از شمال نیوز )

حجت السلام ناصر جمالی

رسولی ، مسافری خبرنگاران شمال نیوز / حجت الاسلام ناصرجمالی یکی ازروحانیون جوان روستای چهارمحل منطقه عمارلو درشهرستان رودبارگیلان است که پس ازانجام فرایض روضه خوانی ومداحی، بالباس  کار به دامداری وکشاورزی نیزمشغول  مشغول است.

به گزارش شمال نیوز، درسفری به روستای چهارمحل عمارلو دراستان گیلان، دردیدار بااین روحانی جوان به گفتگو نشستیم.

حجت الاسلام شیخ ناصر جمالی درخصوص کارومنبر گفت: من علاوه برمطالعه کتاب وپیگیری درس های علمی وحوزوی درمراسم های مذهبی ودیگرمجالسی که درروستاهای منطقه برگزارمی شود شرکت می کنم. بعد از آن بیکارنمی مانم وبه کارکشاورزی ودامداری مشغول می شوم.

شیخ جمالی درادامه با اشاره به ادامه تحصیل درحوزه مهدویه رشت افزود: ازکودکی ملایی رادوست داشتم. این بود که ازسال سوم راهنمایی درسال 1371 وارد حوزه مهدویه رشت شدم. باعلاقه درس هایم راخوب یاد می گرفتم. درساعت های بیکاری نیزبنایی می کردم. زمانی هم که ازرشت به عمارلو آمدم علاوه برروضه خوانی به کارکشاورزی، دامداری وحتی بنایی مشغولم.      

جمالی گفت: منطقه عمارلو یک منطقه کوهستانی است، باتوجه به روستاهای اطراف، مردمی مهربان وسختکوشی دارد که اکثرشان به دامدار وکشاورزی مشغولند. نیازهست که دولت توجه بیشتری نسبت به این منطقه ومردم محروم آن داشته باشد.

جمالی درمورد فعالیت خودگفت: اکثراً برای منبر به روستاهای منطقه دعوت می شوم. باوانت مزدای دوکابینه ای که دارم مردم مسیر راهم جابجا می کنم. البته گفته ام تاوقتی لباس دارم ازکسی کرایه نمی گیرم. ولی وقتی لباس هارا برای کاردر می آورم، ازمردم کرایه می گیرم. دراصل مسافرکشی می کنم.  

 حجت الاسلام جمالی درپاسخ به عکس العمل مردم ومسئولان درخصوص کارش گفت: همه مردم منطقه مرامی شناسند وابراز علاقه می کنند. ازکارم راضی اند. ولی بعضی ها باتعصبی که دارند فکرمی کنند کسی که ملا شد ولباس روحانی پوشید دیگرنبایستی کار بکند. البته رئیس یکی ازسازمان های فرهنگی شهرستان تلفنی ازمن خواست به دفترش بروم. من هم رفتم. ناراحت بود. به من گفت: به ما گزارش داده اند که شما بزگالشی می کنی ؟!.

گفتم بله بنده هم روضه می خوانم وهم بقول شما بزگالشی می کنم. یعنی بعد ازمنبر ومداحی دامداری،  کشاورزی و بنایی هم می کنم. روی پای خودم ایستاده ام.  کجای این کارخوب نیست ؟!.  گله هم کردم که چرا وقت مراگرفته است !.

جمالی درخصوص کمک دولت گفت: ازدولت تقاضادارم اولاً مردم منطقه عمارلو زندگی شان ازطریق دامداری، کشاورزی وباغداری می گذرد. بنابراین نیازبه مساعدت وکمک مالی درقالب وام دارند. به مردم منطقه وام بدهند تا بتوانند دامداری وکشاورزی شان راتوسعه بدهند. درکناراین مردم من هم برای توسعه دامداری وکشاورزی خودم نیاز به وام دارم که امیدوارم دولت به این خواسته ما توجه کند. 

منبع: شمال نیوز


[ جمعه 91/3/5 ] [ 3:21 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 124
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 2166484