سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چهره به چهره با اهالی روستای قوش لانه بخش خورگام

 پایگاه تحلیلی خبری اسپرو : شاید برای شما نیز اتفاق بیافتد. وقتی نام و نشان یک کوچه، خیابان، شهر و یا روستا را از شما بپرسند و شما بگویید نمی دانم. قوش لانه، هم پای تپه های درفک، زادگاه اولین شهید دفاع مقدس گیلان شهید سردار تراب پورقلی، شهید علی گل ...

شاید برای شما نیز اتفاق بیافتد. وقتی نام و نشان یک کوچه، خیابان، شهر و یا روستا را از شما بپرسند و شما بگویید نمی دانم. قوش لانه، هم پای تپه های درفک، زادگاه اولین شهید دفاع مقدس گیلان شهید سردار تراب پورقلی، شهید علی گلریز و جاوید الاثر نادر سلیمی می باشد که با 130 خانوار بطور متمرکز و نیمه متمرکز از جمله روستاهای دور افتاده بخش خورگام است که نامش را به ندرت شنیده اید و یا اصلا اسمش به گوشتان نخورده است. هدف نشریه شکوفه های زیتون از تهیه گزارش چهره به چهره معرفی روستا، بیان دغدغه ها و رساندن آنها به سمع و نظر مسئولین پرتلاش شهرستان و استان می باشد. امید است با اقدامات شایسته مدیران در جهت رفع مشکلات مردم، اهالی روستای قوش لانه نیز از امکانات لازم زندگی بهره مند گردند.

 

دهیار روستای قوش لانه:

پولی در جیبمان نیست تا برای مردم هزینه کنیم داریوش احمدی_0560

داریوش احمدی، با اذعان به اینکه شغل اکثر اهالی روستا کشاورزی و گویش آنها به زبان تاتی و گالشی می باشد، گفت: این روستا با برخورداری از جمعیت دائم و فصلی بالغ بر 400 نفر، اولین دوره ای است که امتیاز دهیاری به آن تعلق گرفته و به همین سبب متأسفانه تاکنون آنطور که باید مسئولین نتوانسته اند نیازها و کمبودهای مردم را برآورده سازند. مشکل عمده اهالی قوش لانه جاده خاکی است که مدیران ذیربط سال هاست وعده آسفالت شدنش را می دهند. در ادامه دهیار این روستا با ابراز اینکه پولی در جیبمان نیست تا برای مردم هزینه کنیم، تشریح کرد: تاکنون هیچ اعتباری برای ساماندهی به وضعیت عمران و آبادانی به دهیاری روستا تخصیص داده نشده و این نگران کننده است.

عضو شورای اسلامی روستا:

مسئولین از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند

اسپرو

اسپرو

محسن لطیفی، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته مقرر شد تا اداره آب و فاضلاب روستایی با دریافت مبالغی از اهالی، برای کنتور گذاری اقدام نماید اما بعد از وقفه چند ماهه و اعتراض اهالی به عدم ساماندهی این مهم سرانجام نه تنها وضعیت شبکه آبرسانی قوش لانه بهبود نیافت بلکه، اداره آب و فاضلاب مبالغ دریافتی را به مردم بازگردانده و از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نمود. چشم امید مردم به مسئولین است و نباید از مسئولیت گریزان و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. عضو شورای اسلامی روستا در ادامه گفت: خوشبختانه با عنایت بخشداری خورگام و عمارلو معضل آنتن دهی موبایل و شبکه تلویزیونی رفع شده است و از آن می توان بعنوان تنها عملکرد مثبت مسئولین در این روستا یاد کرد.

از ساکنین روستای قوش لانه:

جاده خاکی اشک مردم را درآورده است

شهرام احمدی، با اظهار گله مندی از برخی مسئولین عنوان کرد: برخی مدیران مسیر اصلی را فراموش کرده و در صدد ترمیم و آسفالت مسیرهای فرعی هستند در صورتی که گرد جاده خاکی اشک مردم محروم این روستا و اهالی روستاهای مجاور را جاری درآورده است. وی در ادامه افزود: زمانی که جاده کلیشم به عمارلو احداث شد، مردم ما از دست رفتند، چراکه طی این مهم مسئولین مردم شرق بخش خورگام را به فراموشی سپردند. از نشریه شکوفه های زیتون سپاسگذاریم که برای اولین بار با سرکشی از این روستا پای درد و دل هایمان نشستند. خواسته بحق ما حضور مسئولین در منطقه و لمس کمبودهای ما است. اینجا دیار سردار تراب پور قلی اولین شهید استان گیلان است و نباید اینگونه مورد بی مهری مسئولین واقع شود و قطعا مردم منطقه چشم به کمک های دولت دوخته اند.


[ یکشنبه 94/12/16 ] [ 4:39 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 284
بازدید دیروز: 385
کل بازدیدها: 2172731