سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چهره به چهره با اهالی روستای ناش بخش خورگام

اهالی روستای ناش: امیدواریم طرح های گاز و آسفالت هرچه زودتر در روستای ما عملیاتی شود ...

پایگاه تحلیلی خبری اسپرو- روستای ناش از توابع بخش خورگام در 10کیلومتری بره سر و 68 کیلومتری مرکز شهرستان و بین روستاهای نوده و اسطلخ کوه واقع است با وقوع زلزله سال 69،  هفتاد درصد خانه های روستا تخریب که با همت خود مردم و با کمک دولت وقت، روستا بازسازی شد. شغل اکثر مردم ساکن روستا کشاورزی و دامداری است. در خصوص مناظر طبیعی ناش که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند گفتنی است: غار سنگ سرک، غار ناش، آبشار(شارشاربن)، دریاچه طبیعی (خرسِ چاک) از جمله مناطق بکر و خدادادی این روستا می باشد. شاید ناش، از جمله معدود روستاهایی بود که در چند سال گذشته با دارا بودن: نانوایی، حمام عمومی، مخابرات عمومی و… پاسخگوی اعم نیازهای مردم بود. اما هم اکنون با تعطیلی اماکن مذکور، تنها این غبار محرومیت است که بر چهره مردمان مهمان نواز آن دیده می شود. در ادامه مصاحبه مان را با اهالی، دهیار و عضو شورای اسلامی این روستا خواهید خواند که با اذعان مشکلاتشان، خواستار پیگیری بیشتر مسئولین شهرستان شدند.

ایمان علی سیاح، عضو شورای اسلامی روستای ناش در مصاحبه با خبرنگار ما با تشریح اینکه مسئولین نقش بسزایی در عمران و آبادانی روستاها دارند، همت متعالی آنها را رفع مشکلات عمرانی بسیار ستودنی خواند و خاطر نشان کرد: روستای ناش طی سال های اخیر دستخوش دگرگونی های اساسی شده است. ما انتظار پیشرفت داریم و نه پسرفت. با این حال، بسته شدن نانوایی و مخابرات عمومی علیرغم مشکل راه، بر دغدغه اهالی افزوده است. وی در ادامه با اذعان اینکه، ناش با 671نفر جمعیت ثابت و 230 خانوار متمرکز و نیمه متمرکز از زمین های حاصلخیز کشاورزی برخوردار است و با تکیه بر این پتانسیل قطعا نقاط قوت بسیاری دارد. اما خاکی بودن جاده اصلی از عمده ترین مقوله هایی است که مردم همواره نارضایتی خود را به شورای اسلامی منتقل می کنند و انتظار بهبود وضعیت این مهم را از مسئولین خواستارند.

خانم قنبرپور، از اهالی این روستا با ابراز اینکه مسئولین پر تلاش، دستی بر سر روستا بکشند، افزود: با تعطیل شدن نانوایی روستا، اهالی باید برای تهیه نان به روستاهای هم جوار بروند و رفت و آمد برایشان دشوار است. وی در ادامه در خصوص مشکل آب شرب روستا خاطر نشان کرد: با قدمت دیرینه منبع ذخیره آب، از مسئولین ذیربط تقاضای احداث منبع آب جدید را داریم. با اینکه کم توجهی به بهداشت آب از دیگر مشکلات است اما از متولیان امر خواستاریم تا با یاری رساندن به ما دستگیر اهالی روستا باشند.

فرزاد عابدی، دهیار روستای ناش در ادامه افزود: بر آن هستیم با یاری بیشتر مسئولین در راستای رفع مشکلات گام برداریم. قطعا یک دست صدا ندارد و به تنهایی نمی توانیم اقدامی داشته باشیم. وی ضمن اشاره به مهاجرت که نشأت گرفته از کمبود امکانات بوده، ناش را تولیدکننده بیشترین حجم گندم و جو در شهرستان معرفی نمود و تصریح کرد: این روستا با دارا بودن چهار شهید والامقام، هشت جانباز و دو آزاده سرفراز، با کمبودها و مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که جز با مدد مدیران ذیربط مرتفع نخواهد شد. همانطور که مدرسه ناش، جزء اولین مدارسی است که در سال1333در شهرستان احداث شده است؛ خواستار این هستیم که توجه به مسائل فرهنگی بیش از پیش در ارتقاء کمی و کیفی این مهم دخیل باشد. عابدی در خصوص پاره ای از مشکلات افزود: حدود شش ماه گذشته بود که قول مساعد شدن وضعیت اینترنت روستا را به ما دادند. اقدامات شایان ذکری در این راستا انجام شد، اما متاسفانه هنوز امکان استفاده از آن میسر نیست. امیدوارم با تعامل بیشتر شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی حوزه ها باشیم.

خانم نجیب پور، ساماندهی وضعیت زباله های روستا را یکی دیگر از خواسته های اهالی از بخشدار و مسئولین ذیربط بیان نمود و اظهار داشت: سطل زباله در سطح روستا موجود است، اما تخلیه آن بموقع صورت نمی گیرد. وی با اشاره به اینکه گاز رسانی به روستا و همچنین آسفالت از مهمترین خواسته های ما است، افزود: سال هاست در انتظار بهره مندی از این دو نعمت هستیم. خوشبختانه اقدامات مؤثری در این راستا انجام شده است. امیدواریم طرح های گاز و آسفالت هرچه زودتر در روستای ما عملیاتی شود.

 ناش

ناش2

ناش3

 


[ یکشنبه 94/12/16 ] [ 4:53 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 197
کل بازدیدها: 2172176