سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چهره به چهره با اهالی روستای گردویشه(بخش خورگام)

اهالی روستای گردویشه: با کمبودها می شود دست و پنجه نرم کرد اما با بی توجهی نه ...

اسپرو- بخش خورگام با توجه به دارا بودن وسعت پراکنده، دارای 41 روستا می باشد. طی هفته های اخیر و دو ماه گذشته تلاش ما مبنی بر این بود که در هر شماره از نشریه؛ با تهیه گزارش چهره به چهره و انعکاس مشکلات مردم، به سهم خودمان در راستای رفع دغدغه هایشان برآییم. در ادامه ماحصل مصاحبه مان را با اهالی گِردویشه، از دیگر روستاهای بخش خورگام شهرستان رودبار خواهید خواند.

رحمت اله حیدری، از معتمدین گِردِویشه با اذعان اینکه در این روستا 150خانوار با 467 نفر بصورت متمرکز و نیمه متمرکز سکونت دارد، در خصوص عمده ترین دغدغه اهالی تصریح کرد: گردویشه بعد از روستای چهیش و قبل از روستای طالکوه واقع است. با این حال کمبود آب شرب از اصلی ترین مشکل اهالی می باشد. منبع آب روستا کوچک است و به همین سبب آنطور که باید نمی تواند پاسخگوی نیازهای اهالی باشد. با کمبودها می شود دست و پنجه نرم کرد اما با بی توجهی نه. وی در خاتمه با ابراز اینکه امیدواریم پروژه های گاز و آسفالت هرچه زودتر در گردویشه عملیاتی شود، افزود: حدود 60 سال است که در گرویشه سکونت دارم. زادگاه من سال هاست که در انتظار تعامل و توجه بیشتر مسئولین، چشم به راه است.

حسن نقیبی، از دیگر اهالی عدم ساماندهی جاده بین مزارع را از دیگر دلایل نارضایتی مردم از مسئولین ذیربط برشمرد و اظهار کرد: شغل اکثر اهالی کشاورزی است و اهالی از این پیش کسب درآمد می کنند و قطعا عملکرد اداره جهاد کشاورزی و همچنین آب و فاضلاب روستایی بیشترین تأثیر را بر زندگی مردم دارد. گردویشه بعد از سالها هنوز از نعمت گاز بی بهره است. همین امر موجب شده تا هر خانوار برای تهیه یک کپسول گاز بی از 10هزارتومان هزینه کنند و این برای تمامی افراد مقدور نیست که در ماه در ازای صرف پول برای تهیه یک کپسول گاز، بدلیل دوری مصافت دو برابر این هزینه را پرداخت کنند. وی در ادامه از مسئولین پرتلاش و زحمتکش شهرستان خواستار پیگیری این مشکلات و همچنین آسفالت شد.

گل محمد حیدری، رزمنده سرفراز جبهه های نبرد حق علیه باطل در مصاحبه با خبرنگار ما با عنوان اینکه کاش شهید می شدم، گفت: مشکلات در روستا بیداد می کند. همه کسانی که پای به جبه های ایثار گذاشتند برای دفاع از مر   زو بوم و همچنین خاک و دینمان سینه سپر کردند تا در ایرانی آباد فرزندان این دیار به سعادت و کمال برسند. اما حالا با بی محبتی برخی آرزوی قلبی ام این بود که با هم سنگرانم به درجه رفیع شهادت نائل می شدم. گرویشه دارای 25 جانباز است که امیدواریم به حرمت مقاومت این بزرگواران و التیام زخم های مانده بر جانشان، در راستای رفع مشکلات مردم شاهد اقدامات شایان ذکر مدیران ارشد شهرستان و مسئولین مرتبط باشیم.

نصیر نقیبی، عضو شورای روستای گردویشه پیگیری طرح هادی، شن ریزی کوچه ها را از عملکرد شورا طی این دوره خواند و تشریح کرد: تا بودجه ای در کار نباشد، دست ما برای بازکردن گره های کور بسته است. قطعا برای بهبود وضعیت آب شرب، باید شبکه آبرسانی تعویض و منبع آب بزرگتری تعبیه شود. همانطور که اشاره شد؛ بهبود وضعیت آب شرب، آسفالت و گازرسانی به روستا دغدغه اکثر اهالی است. انتظار ما از مسئولین بهسازی و ترمیم این موارد است.­­

گرذدویشه1

گردویشه-4

گرذدویشه2

گردویشه3 


[ یکشنبه 94/12/16 ] [ 4:55 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 221
کل بازدیدها: 2171473