سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چهره به چهره با اهالی ویشان از بخش خورگام

اهالی روستای ویشان بخش خورگام: مدیران خستگی ناپذیر و پر تلاش، سپاس... ...

اسپرو- حدود دو سال گذشته بود که با تهیه گزارش چهره به چهره از روستای ویشان، با چاپ این تیتر: «آب، گاز و راه از مشکلاتمان است­» با اطلاع رسانی این مهم، مردم خواستار رفع آن شدند. خوشبختانه طی گذشت این مدت، مشکلات آب و راه روستای ویشان مرتفع شده است. در ادامه مصاحبه مان را با اهالی این روستای زیبا خواهید خواند که ضمن تشکر از نشریه شکوفه های زیتون بابت اطلاع رسانی قدردان زحمات مسئولین ذیربط هستند.

کریمی، عضو شورای اسلامی روستای ویشان با اذعان اینکه طی دو سال گذشته بخش اعظمی از مشکلات روستا مرتفع شده است، کمک مسئولین را بسیار سازنده خواند و خاطر نشان کرد: با حمایت همه جانبه مسئولین و اتحاد اهالی روستا توانستیم به ایده آل هایمان نزدیک تر شویم و می توانیم بگوییم امروز ویشان به یک روستای گردشگری و توریستی ایده آل مبدل شده است. آب و هوای بکر این روستا هر ساله طبیعت دوستان و مشتاقان زیادی را بسوی سرمایه گذاری در آن فرا می خواند اما با مشکل کم آبی و خاکی بودن جاده روستا، این مهم میسر نبود تا اینکه به همت مسئولین، معضلاتی که دامنگیر جوانانمان بود رفع شد و هم اکنون ویشان با آغوشی باز پذیرای گردشگران و سرمایه گذاران است. عضو شورای بخش خورگام در ادامه با اظهار اینکه گاز، معوقه دولت به اهالی روستا است، تسریع پیگیری این مقوله را تقاضا کرد و افزود: با آغاز فصل پاییز، بخش خورگام سرمای زمستانی را تجربه می کند و علناً طی این دو فصل از سال، هیچگونه فعالیت عمرانی در منطقه صورت نخواهد گرفت. از این رو امیدواریم در روزهای پایانی فصل تابستان، با عملیاتی شدن این پروژه فصل پاییز خانه هایمان را با شعله های گاز گرم کنیم.

 

فیروزی، دهیار ویشان اصلاح طرح هادی را از دیگر خواسته های بحق مردم بیان داشت و تشریح کرد: طرح هادی روستاهای ویشان و حشمت آباد یکی است. متأسفانه سالیان گذشته وقتی که نقشه طرح را می کشیدند، کاربری برخی زمین های مسکونی را باغ اعلام کرده اند و اصلاح بحق این طرح، اهم خواسته های اهالی روستای ویشان برای توسعه، پایداری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه نشریه شکوفه های زیتون طی دو سال گذشته با چاپ و اطلاع رسانی، در رفع کمبودها همزبان و همدل ما بودند،‌تشریح کرد: از مسئولین و مدیران خستگی ناپذیر و پر تلاش شهرستان، کمال تقدیر و تشکر داریم و برای رفع دیگر دغدغه های مردم مهمان نواز ویشان، دست یاری و همت بسویشان دراز می نمائیم.

خانم عطایی، از ساکنین این روستا افزود: از ابتدی تأسیس در ویشان ساکن هستیم. متأسفانه هنگام نقشه کشی و اجرای طرح، زمین مسکونی را باغ اعلام کرده و هم اکنون فرزندان و نوادگانمان نمی توانند در زمین آبا و اجدادی مان مسکن بسازند.

عارف عطایی از دیگر اعضای شورای اسلامی روستای ویشان، ضعف برق را از دیگر دغدغه های اهالی خواند و عنوان کرد: خدمت رسانی به مردم، بزرگترین موهبتی است که خداوند به مسئولین عطا می نماید و بعنوان خدمت رسان خدا را شاکریم که توانستیم با حمایت مردم و وحدت کلمه، وضعیت روستا را بهبود بخشیده و مشکلات آب و راه را با همیاری مردم و مسئولین مرتفع نماییم. وی در خاتمه با ابراز اینکه این روستا دارای جمعیتی بالغ بر 160 نفر و بیش از 50 خانوار ثابت است، وجود عظمی راسخ برای ارتقاء سطح رفاهی اهالی روستا را مسلم دانست و افزود: گازرسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح هادی، تقویت برق روستا و همچنین ساماندهی وضعیت زباله و تعیین جایگاه تخلیه زباله در منطقه از مهمترین خواسته های ما است. ‌

 ویشان2

ویشان3

ویشان

ویشان4


[ دوشنبه 94/12/17 ] [ 4:51 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 152
بازدید دیروز: 49
کل بازدیدها: 2172017