سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سیزدهم آبان93 : راهپیمایی روز مبارزه با استکبارجهانی در روز عاشورای حسینی (فرصتی برای خلق رسمی وحدت ساز)

 عاشورای حسینی

سیزدهم آبانماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا  و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز است. مردم روستای چهارمحل همه ساله  با برپایی راهپیمایی و تجمع در میدان شهدای این روستا یاد و خاطر آن روزهای انقلاب اسلامی ایران را گرامی می دارند. حرکتی ستودنی که قابل تقدیر است و اکنون به رسمی نیکو در روستایمان تبدیل شده است.

اما سیزدهم  آبان سال 93 مصادف است با دهمین روز از ماه محرم سال 1435 هجری قمری یعنی روز عاشورا حسینی ؛ روزی که به  انسان «آزادگی » ، «وفا» ، «فتوت » ، «ایمان » ، «شجاعت » ، «شهادت طلبی » ، . . و «بصیرت »  آموخت و سرلوحه تاریخ کشور عزیز اسلامی ما ایران است. مردم ایران حسینی نیز در این ایام با برپایی مراسمات عزاداری و نوحه خوانی به حق این واقعه عظیم را زنده نگاه داشته و از آن درس گرفته اند. در سالهای اخیر این عزاداری ها شکل زیباتری به خود گرفته است . شهرها و روستاهای بزرگ و کوچک کشور مان با برپایی مراسم عزاداری دهه اول محرم به ویژه در روزهای نهم و دهم  و تجمع دسته های عزاداری در نقطه ای از شهر یا  روستای خود اقدام به برگزاری مراسم سینه و زنجیر زنی میکنند که این موضوع سبب ایجادصحنه هایی زیبایی از همگرایی و وحدت میان عزادان شده است .

با توجه به تقارن عاشورای امسال با روز مبارزه با استکبار جهانی چه زیبا و تاریخ ساز خواهد بود که اگر اهالی و بزرگان هیئات مذهبی در روستای چهارمحل گرد هم آمده و اقدام به برگزاری تجمع عاشورایی در روز سیزدهم آبان کنند .این درحالی است که روستای بزرگ ما هنوز جوان است وسالهای زیادی از تاسیس آن نمی گذرد وچه زیباست تا با حرکتی ماندگار برای فرزندان مان رسوماتی نیک راکه سبب وفاق جمعی و ایجاد همبستگی می گردد را پایه گذار باشیم.

حال که چهارمحل ما نیاز دارد تا از 4 محل بودن خارج و هویتی واحد داشته باشد همانا مشترکاتی را میخواهد که اگر کم رنگ است می بایست برجسته گردد ودرکنار آنها مواردجدیدی برنامه ریزی و  شکل گیرد تا با گذشت زمان جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند. همانند اقدامات بسیار خوبی که در این سالها انجام گرفته و تداوم انجام آن هویت واحد چهارمحلی بودن را به اهالی بخشده است اقداماتی چون برگزاری راهپیمایی های روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، راهپیمای روز مباره با استکبار جهانی در روز 13 آبان ، راهپیمای روز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه هرسال و کارهای بسیار نیکی که در هیئت محبان الزهرای بسیج چهارمحل در برگزاری جشن ها و عزاداری های مذهبی ،برگزاری یادواره های شهدای گرانقدر روستای چهارمحل و اقدامات بسیار دیگری که از سوی این هیات و مسئولین روستابرای هویت بخشیدن به روستای بزرگ چهارمحل صورت گرفته و همگی با تکرار سالیانه شان در در دو دهه گذشته هویتی را به ما بخشده است و آن چهارمحلی بودن ما را می رساند. باشد که از در کنار هم  بودن کمال بهره را برده و با بصیرتی عاشورایی چشم به روعیت هم گشوده و آینده ساز وحدت و همبستگی باشیم.


[ پنج شنبه 93/8/1 ] [ 1:31 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 682
بازدید دیروز: 426
کل بازدیدها: 2174013