سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چهره به چهره با اهالی پیارمچال رودبار

با توجه به اهمیت پیگیری مطالبات مردم سراغ رجبعلی پور رئیس آب و فاضلاب شهری رودبار رفته و پاسخ وی را در خصوص مشکل اّب شرب محله پیارمچال جویا شدیم که در ادامه می خوانید. ...

اسپرو-داشتن آب، جاده، گاز و دیگر امکانات رفاهی از نیازهای اولیه و واجب یک منطقه بوده و از ملزومات مردم می باشد. محله پیارمچال رودبار با بیش از 100 خانوار جمعیت، با دارا بودن طبیعتی بکر و زیبا از  یکسو و همچنین وجود آرامگاه شهدای گمنام از سوی دیگر، عشق و معنویت خاصی به این منطقه بخشیده است. این محله علیرغم برخورداری از توانمندی های سیاحتی و زیارتی، دارای مشکلات فراوانی می باشد. با این مقدمه در ادامه گفتگویمان را با جمعی از اهالی این محل رودبار می خوانید که از دغدغه هایشان می گویند.

 * آب شرب پیارمچال از ساعت 8 شب تا 8 صبح قطع می شود

حاجی پور از اهالی محله، که سرپرستی فرزند معلول و مادر پیری را بر عهده دارد، مشکل آب را یکی از مهمترین دغدغه های اهالی عنوان و بیان کرد: آب اهالی پیارمچال از ساعت 8 شب تا 8 صبح قطع می شود.وی با بیان اینکه شبانه روز 12 ساعت از داشتن آب محروم هستیم، ادامه داد: در چنین شرایطی چگونه باید وضعیت بهداشتی خانواده را سامان ببخشیم.وی با اشاره به استفاده غیر قانونی برخی از اهالی از آب شرب، ابراز کرد: به علت استفاده غیر قانونی برخی از افراد، نباید آب اهالی قطع شود.

* با نظارت و کنترل، جلوی برخی استفاده های غیرقانونی آب در منطقه گرفته شود

رمضانی یکی دیگر از ساکنین ، ضمن ابراز گله مندی از قطعی مکرر آب بویژه در هنگام شب، گفت: علیرغم پیگیری های انجام شده، هنوز مشکل آب شرب محله پیارمچال برطرف نشده است.

وی با اشاره به استفاده آب شرب جهت مصارف کشاورزی توسط برخی از اهالی،  متذکر شد: نباید گذاشت تا حق دیگر اهالی تضییع شود.

به گفته خانم صابری، عدم ساماندهی زباله ها و فاضلاب ها از دیگر مشکلات محله پیارمچال است که انتظار می رود به این مشکلات هم رسیدگی شود.

* در شبانه روز 12 ساعت آب نداریم

حسنییکی از ساکنین پیارمچال با بیان اینکه مشکل قطعی آب مسبوق به سابق بوده است، گفت: در شبانه روز 12 ساعت آب نداریم و در شب نمی توانیم به امورات زندگیمان رسیدگی کنیم.

به گفته وی، عدم ساماندهی زباله ها، جداول و فاضلاب های شهری از دیگر مشکلات این محله می باشد.

* جاده پیارمچال وضعیت خوبی ندارد

صادقییکی دیگر از اهالی محله پیارمچال به مشکلات دیگر این محله اشاره و اذعان کرد: عدم زیر سازی جاده از دیگر مشکلات منطقه می باشد. از مسئولین انتظار داریم جاده کوچه فیلده 2 محله پیارمچال را بعد از زیرسازی، آسفالت کنند.

وی ادامه داد: جاده کوچه مزبور به علت ریزش از شش متر به دو متر تبدیل شده است.

* پیارمچال تنها محله ای که آب شربش قطع می شود

کرمی یکی دیگر از اهالی پیارمچال با بیان اینکه اغلب محلات رودبار آب شرب دارند، اظهار کرد: تنها محله ای که آب شربش قطع می شود، پیارمچال است. محلاتی نظیر؛ سرخن، خلسر، کامبر، دوگاهه، لاکه، گلدیان، ویایه، گزن و… آب شرب دارند اما پیارمچال از این نعمت بی بهره است.

وی با اشاره به آرامگاه مزار شهدای گمنام در محله پیارمچال، بیان کرد: به حرمت آرامگاه شهدای گمنام، آب اهالی را قطع نکنید.

با توجه به اهمیت پیگیری مطالبات مردم  سراغ رجبعلی پور رئیس آب و فاضلاب شهری رودبار رفته و پاسخ وی را در خصوص مشکل اّب شرب محله پیارمچال جویا شدیم که در ادامه می خوانید.

 رئیس اداره آب و فاضلاب شهری رودبار:

استفاده غیر قانونی از آب شرب، دلیل قطعی آب محل

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری رودبار با بیان اینکه میانگین مقدار مصرف آب در دنیا 150 لیتر است، گفت: در کشور حدود 190لیتر میانگین مقدار آب مصرفی است که متاسفانه در شهر رودبار و در برخی از محله ها به بیش از 800 لیتر می رسد

علی اکبر رجبعلی پور با اشاره به ارزان بودن هزینه آب در کشور، این مهم را عامل اصلی مصرف زیاد آب دانست و بیان کرد:مردم ایران  فقط 17 درصد از بهای واقعی آب را می پردازند اما این میزان پرداخت در سایر کشورهای جهان به بالای 80 درصد می رسد.

وی با بیان اینکه سرعت در لوله گذاری ها بعد از زلزله فدای دقت شد، اظهار کرد: عملیات لوله گذاری بعد زلزله در نقاط مختلف رودبار با بی دقتی انجام گرفت و این مهم اکنون به معضل بزرگی تبدیل شده است.

رئیس آبفای شهری رودبار با اشاره به مشکلات ساکنین پیارمچال از محله های رودبار- بالابازار، استفاده غیرقانونی برخی از اهالی از آب شرب را دلیل اصلی قطعی آب شرب منطقه مزبور عنوان کرد و یادآور شد: برخی از ساکنین محله پیارمچال از آب شرب برای ابیاری قطره ای باغات زیتون استفاده می کنند، این مهم سبب شده تا دیگر نقاط شهر با مشکل آب شرب مواجه شوند.

رجبعلی پور با بیان اینکه آب شرب پیارمچال از وضعیت خوبی نسبت به سایر محلات رودبار برخوردار است، به طرح چند سوال از ساکنین این محل پرداخت و اذعان کرد: آیا باغهای این محله به جزء آب شرب خانگی منبع دیگری برای آبیاری باغات دارند؟ چرا باید محله های دیگر بخاطر استفاده نادرست برخی از این باغداران دچار کم آبی شوند آیا این انصاف است؟

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک با عزم جدی اداره آب و فاضلاب شهرستان، با کمک مسئولین و البته اهالی این محل در رفع مشکل آب شرب محله پیارمچال اقدامات جدی صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است خبرنگاران شکوفه های زیتون به پیشنهاد رجبعلی پور رئیس اداره آبفای شهری رودبار از محله پیارمچال بازدید نمودند که در این بازدید سرزده، انشعابات غیر قانونی در باغات این محل بسیار مشهود بود.


[ یکشنبه 94/12/16 ] [ 4:49 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 176
کل بازدیدها: 2178617