سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

چهره به چهره با اهالی روستای شیرکده بخش خورگام

روستای شیرکده، با دارا بودن 83خانوار و جمعیتی بالغ بر 206 نفر؛ در 17کیلومتری بخش خورگام و 47 کیلومتری مرکز شهرستان واقع است. ...

شیرکدهاسپرو-  حدود دو سال گذشته بود که با تهیه گزارش چهره به چهره، مردم درخواست رفع دغدغه هایشان که آب، راه و گاز بود را از مسئولین ذیربط داشتند. هم اکنون با گذشت 24 ماه، وقتی به این روستا می رویم، خوشحالی مردم از اینکه معضل کم آبی رفع شده است، ما را نیز به تشکر از اداره آب و فاضلاب وا می دارد. در ادامه مصاحبه مان را با اهالی این روستای محروم می خوانید.

از اهالی روستای شیرکده:

فرماندار قول آسفالت جاده را به ما داده است

نادر اسدی، از اهالی این روستای زیبا در گفتگو با ما با بیان اینکه با نظارت مستقیم اداره آب و فاضلاب روستایی؛معضل قطعی و کم آبی بطور صد در صد مرتفع شده است، در خصوص مشکلات بر جای مانده تصریح کرد: دو سال گذشته با انتشار مصاحبه، کم آبی،گاز و مشکل راه، توانستیم با حمایت دولت، مشکل آب را رفع کنم اما هنوز جاده نابسامان روستا برایمان گرد و خاک به پا میکند.

این درصورتی است که فرماندار قول مساعد برای آسفالت جاده را به ما داده اند. اسدی در ادامه با اشاره به اینکه آسفالت، جامه بر تن جاده روستای ویشان کرده است افزود: خوشحالیم که بعد از سالها چشم انتظاری جاده روستای ویشان آسفالت شد. اما تکلیف 1800متر جاده خاکی روستایی شیرکده چه می شود؟ مسئولین ذیربط هر بار با بهانه تراشی های مختلف انجام این مهم را به تعویق می اندازند. از مدیران ارشد شهرستان خواستاریم که با تسلطی بیشتر و عزمی راسخ پاسخگوی محرومیت و محدودیت های روستای شیرکده باشند.

عضو شورای اسلامی روستا:

وضعیت گاز روستای شیرکده هنوز بلاتکلیف است

رضا اسدی در ادامه افزود: از دیگر دغدغه اهالی روستا، عدم بهره مندی از گاز است. طی عملیاتی شدن پروژه های گازرسانی، این مهم تاکنون دست گیر مردم نبوده و حتی زمزمه ای از آن نیز به گوش نمی رسد. با خودیاری و همیاری اهالی روستای شیرکده توانستیم مسجد امام حسین(ع) این روستا احداث کنیم و اقدامات لازم در دست بررسی است.

عضو شورای اسلامی شیرکده تأکید کرد: اگر با همیاری مردم میسر می شد قطعا گاز را نیز خودمان به اهالی روستا اهدا می کردیم. اما بدون نظارت دولت و مدیران شهرستان نمی توانیم قدم از قدم برداریم.

دهیار:شیرکده2

اصلاح طرح هادی، معوقه

دیگر دولت است

خانم میزایی با اظهار اینکه طرح هادی روستای شیرکده با ویشان یکی است، عنوان کرد: سالها پیش هنگام نقشه کشی با محدود اعلام کردن گستره روستا، امروز حق سکونت را از جوانان ما گرفته اند و این مهم موجب اعتراض مردم است. ضمن اینکه کاربری برخی زمین های مسکونی باغ اعلام شده و این مهم بر نارضایتی مردم دامن می زند. زمین هایی که پدران ما برایمان به ارث گذاشته اند نباید به همین راحتی از دستمان برود و قطعا اصلاح طرح هادی، معوقه ای دیگر و دین به مردم است. دهیار روستای شیرکده از تمامی مسئولین بخصوص مدیران ارشد شهرستان خواستار توجه ای ویژه به روستا و روستاییان را داشت و افزود: برای رهایی از محرومیت ها، مسئولین اولین حامیان ما هستند و در کنار آنها این مردم هستند که با اعتقادی راسخ بر اصل ایستادگی در عرصه خودساختگی عزمشان را نمایان خواهند کرد.

شیرکده4 

شیرکده5

شیرکده3

شیرکده6  


[ دوشنبه 94/12/17 ] [ 4:54 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 121
بازدید دیروز: 458
کل بازدیدها: 2173026