سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرزمین مِه وخورشید (خورشیدگام سبز)
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آنچه که ما را در این روزها متاثر و  اندوهگین کرده و در ایام پایانی سال به شوکی عجیب فرو برده است اینکه : با خبر شدیم  یکی از همشهریان عزیزما و از جوانان بسیار محجوب و محبوب و با اخلاق و بسیار دوست داشتنی به نام فیروز لطیفی ماشمیانی  (که تنها بیست و چهار سال دارند وچندماهی نیست که از پدر شدنش میگذرد)در حالی که عابر پیاده بودند دچار سانحه رانندگی شده و بر اثر ضربه ای که به سرشان وارد آمده به کما رفته اند؛ و اکنون در بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری می باشند.

 از همه عزیزان و دوستان  عاجزانه درخواست داریم تا در این لحظات و روزهای عزیز که مصادف با ایام  شهادت سیده النساء عالمین نیز می باشد  برای فیروز لطیفی ماشمیانی که تنها چندماه از پدر شدنش نمیگذرد دعا کنید. امید اینکه خداوند بزرگ، پدر،مادر همسر و کودک عزیز و خانواده بزرگ ایشان را مورد رحمت واسعه خودد قرار داده و  دلهایشان را پر امید گرداند .   *شفاعت همه بیماران را از خداوند منان خواستاریم*

 


[ پنج شنبه 94/12/20 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

تصاویری از زلزله 69 (روستای اسطلخ کوه)

برای دیدن ادامه عکسهای قدیمی  کلیک کنید


[ دوشنبه 94/12/17 ] [ 5:7 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حضور پرشکوه مردم در انتخابات

ایران اسلامی به ملت خود می‌بالد و به استحکام مقرّراتی که این فرصتهای مغتنم را برای قد برافراشتن و تجدید قوای ملی فراهم آورده است، سر می‌افرازد. ...

رهبر
اسپرو- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با سپاس از ملت آگاه و مصمم ایران که با لبیک به فراخوان نظام اسلامی و با عزم راسخ و شور و نشاطی به یاد ماندنی مردمسالاری دینی را در چهره درخشان خود به جهانیان نشان دادند، خطاب به مسئولان کشور، سپاسگزاری شایسته از مردم را در انجام خدمت صادقانه خواندند و با تأکید بر پیشرفت همه‌جانبه و درون‌زا به عنوان هدف اساسی خاطرنشان کردند: مجلس آینده وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.

 

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند دانا و توانا را سپاس که در آزمون بزرگی دیگر، ملت آگاه و مصمّم ایران را به پیروزی رسانید؛ آنان توانستند برای سی و ششمین بار از آغاز انقلاب اسلامی، در انتخاباتی سراسری، با عزم راسخ و شور و نشاط به‌یادماندنی، حضور یابند و سرنوشت کشور را در مقطع قانونی، رقم زنند؛ نمایندگان خود را برای تشکیل دو مجلس پر قدرت و پر اهمیت برگزینند و بار دیگر مردمسالاری دینی را در چهره‌ی درخشان و پر اقتدار خود به جهانیان نشان دهند.
ایران اسلامی به ملت خود می‌بالد و به استحکام مقرّراتی که این فرصتهای مغتنم را برای قد برافراشتن و تجدید قوای ملی فراهم آورده است، سر می‌افرازد.
اینجانب وظیفه‌ی خود می‌دانم که از این لبیک عمومی به فراخوان نظام اسلامی سپاسگزاری کنم و پاداش و هدایت الهی برای مردمی که این جمعه‌ی پر کار و پر شکوه را آفریدند مسألت نمایم.
به مسئولان کشور چه انتخاب‌شوندگان برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و چه دارندگان مناصب اجرایی در قوای دیگر و چه دیگر مسئولان در سازمانها و نهادها، یادآور میشوم که سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی محقق سازند؛ ساده‌زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیت، ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی، ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه، واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان، منش جهادی در اندیشه و عمل، و در یک جمله: کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیت بدانند و به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند.
روزگار بسیار حساس کنونی، حساسیت و هوشیاری و عزم راسخ همگان بویژه شما مسئولان را می‌طلبد. پیشرفت کشور هدف اساسی است. پیشرفت صوری و منهای استقلال و عزّت ملی، پذیرفته نیست. پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمه‌ی استکبار جهانی نیست. و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه‌جانبه و درونزا دست‌یافتنی نیست. مجلس آینده درباره‌ی این سرفصلهای مهم، وظائف سنگینی برعهده خواهد داشت و امید است که نصاب پاسخگوئی در برابر خدا و مردم را همگان در آن مشاهده کنند.
لازم میدانم از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات با شکوه؛ مسئولان اجرائی و نظارتی؛ تأمین‌کنندگان امنیت؛ سازمان رسانه‌ی ملی و دیگر دستگاهها و اشخاص مؤثر صمیمانه سپاسگزاری کنم.
توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
9/ اسفند ماه/1394
منبع : انتخاب

[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 1:4 صبح ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

برپایی دسته عزای فاطمی در رودبار

21778

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار از برپایی دسته عزای فاطمی به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم عباسپور، در جمع مسئولان اجرایی شهرستان رودبار اظهار کرد: فرماندار رودبار نسبت به گرامیداشت مناسبت های مذهبی از جمله ایام فاطمیه تاکید فراوان دارند و برهمین اساس علیرغم مصادف شدن دهه فاطمیه اول با ایام انتخابات مجالس عزا در شهرهای مختلف شهرستان برگزار شد.

وی از اعزام روحانیون طرح هجرت برای گرامیداشت ایام فاطمیه خبر داد و گفت: هم اکنون سه روحانی به مناسبت برپایی مراسم های ایام فاطمیه در روستاهای مختلف شهرستان اعزام شده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودبار ابراز داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با همکاری هیئات مذهبی و ائمه جمعه و جماعات دسته عزای فاطمی در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و رستم آباد شکل می گیرد.

وی هدایت وبرنامه ریزی برای تقویت برنامه های محوری شهرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: امام جمعه لوشان از پراکندگی هیئت های این شهر گلایه دارند و معتقدند پراکندگی هیئت ها و برگزاری مراسم های همزمان برنامه های محوری شهر را کمرنگ می کند.


[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 12:58 صبح ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

ساخت مستند شهید گیلانی که تصویر شهادتش بر دیوار اتاق رهبر انقلاب نقش بسته است

22553

دبیر نخستین کنگره ملی 8000 شهید استان گیلان گفت: مستند ثناگویان یار بر اساس زندگی شهید هادی ثنایی مقدم شهید نوجوان لنگرودی در ستاد کنگره شهدای استان گیلان در دست ساخت است.

به گزارش زیتون خبر به نقل از تسنیم، ابراهیم جوادی با بیان اینکه مستند ثناگویان یار بر اساس زندگی شهید هادی ثنایی مقدم، شهید نوجوان لنگرودی در ستاد کنگره شهدای استان گیلان در دست ساخت است اظهار داشت: این مستند 30دقیقه‌ای به بخش‌هایی از زندگی، خاطرات و فعالیت‌های شهید ثنایی مقدم می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه در تولید این اثر از منابع آرشیوی مانند عکس، فیلم، موسیقی و دیگر آثار شهید استفاده می‌شود افزود: تصویربرداری از این پروژه در مراحل پایانی است و کار ساخت این مستند از امروز وارد مرحله تدوین می‌شود.

رئیس ستاد کنگره 8000 شهید استان گیلان با اشاره به اینکه مستند ثناگویان یار در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی 8000 شهید گیلان تهیه و تولید می‌شود، گفت: پیمان نامدار، فاطمه صدرا، آرش کرباسی، علی حقگو، سهیل یوسفی، مصطفی فرد و نسیم شاه چشمه از عوامل و دست اندرکاران ساخت این مستند هستند.

گفتنی است شهید هادی ثنایی مقدم نوجوان بسیجی لنگرودی است که تصویر شهادتش بر روی دیوار اتاق مقام معظم رهبری قرار دارد؛ این شهید 14 ساله 23 دی ماه 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید اما پیکر مطهرش هیچ وقت به زادگاهش بازنگشت.


[ سه شنبه 94/12/11 ] [ 12:57 صبح ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

منوچهر جمالی

برای عضویت در کانال تلگرامی دکتر منوچهر جمالی اینجا کلیک کنی

انتخابات شهرستان رودبار
[ دوشنبه 94/12/3 ] [ 10:17 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه 37سال از جمهوری اسلامی گذشت، گفت: رهبری آگاه و مؤمن رمز بقای انقلاب اسلامی است.

22279

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 94/12/2 ] [ 5:19 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

سایت دیلمستان نوشت :

 تصاویر پاییزی دامنه های روستای چهارمحل خورگام ( عکس از غلامرضا دولتی)

 










 

 


[ چهارشنبه 94/10/30 ] [ 12:0 صبح ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]

"فَانظُرْ إِلَی‌ََّ ءَاثَـَرِ رَحْمَت‌ِ اللَّه‌ِ کَیْف‌َ یُحْی‌ِ الاْ رْض‌َ بَعْدَ مَوْتِهَآ إِن‌َّ ذَ َلِکَ لَمُحْی‌ِ الْمَوْتَی‌َ وَ هُوَ عَلَی‌َ کُل‌ِّ شَی‌ْءٍ قَدِیرٌ ؛(روم‌،50)

پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند. در حقیقت‌، هم اوست که قطعاً زنده کنندة مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست‌.

دشت شقایق ها ییلاقات چهارمحل

ادامه تصاویر را با کلیک در اینجا ببینید

[ دوشنبه 94/3/11 ] [ 1:31 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
[ یکشنبه 94/3/10 ] [ 12:32 عصر ] [ فرهنگ خورگام - رنجکش ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به نام خدا ***هر مرده ای زنده میشود به عطر و بوی خورگام اینجا دیار مسیحا دم من است*** در این پایگاه مقصوداین است تا شمارا بابخش خورگام عمارلو از توابع شهرستان رودبار دراستان گیلان اشنا کنیم و در این میان سعی خواهیم کردتا تمامی جنبه های فرهنگی ،اقتصادی آداب و سنن و دیگر خصوصیات طبیعی و مردمی سرزمین خورشید و مه وازتمامی روستاها ییلاقات این بخش اطلاعاتی را در خدمت شما بازدیدکنندگان گرامی قرار دهیم وهمچنین از روی دیگر سکه سرزمین گیلان یعنی مشکلات پنهان در زیر زیبایی طبیعت که خورگام نیز از این موضوع مستثنی نبوده و کم نداردبادیدی دردمندانه خواهیم نوشت .همین جا از تمامی شمادوستان عزیز(جوانان،دانشجویان و علاقمندان به سرزمین مادری ) درخواست دارم تا ما را دراین راه یاری نمایندچرا که ایجاد پایگاهی مرجع وبروز همت همگان را میخواهد سرزمینی پر از مه و خورشید ، سبزه و جنگل، چشمه های فراوان آب معدنی . پر از مهربانی وصفای مردمانش ،که امیدواریم تا بتوانیم دید کلی خوبی را در شما به وجود بیاوریم و در آینده ای نزدیک میزبانی خوب برایتان باشیم جایی که به دلیل بکر بودن و عدم معرفی کافی از آن حرف های زیادی برای خود دارد و شاید به جرات بتوان گفت آب و هوای آن بی نظیر و بیمانند است
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 114
کل بازدیدها: 2171581